כיצד מתנהלת פעילות הקבוצה?

מפגשי הקבוצה מתקיימים בקבוצות קטנות של 6 עד 10 ילדים בקבוצה. הקבוצות מחולקות לפי קבוצות גיל.
פעילות הקבוצה היא סדרה של 22 מפגשים המתקיימים אחת לשבוע.
משך כל מפגש הוא כשעה.

לפני תחילת הפעילות

לפני תחילת הפעילות, תתקיים פגישת היכרות עם מנחה הקבוצה. במהלך הפגישה, המנחה והילד מכירים האחד את השני, מתבצע תיאום ציפיות, וכן בדיקה של התאמת הקבוצה לילד.

במהלך הפעילות

במהלך התקופה, המנחה יקיים פגישת מעקב עם ההורים שמטרתה לשתפם בתהליך שעובר הילד בקבוצה, ולסייע בהתמודדות עם הקשיים שעולים בבית ובבית הספר.

בתום הפעילות

  • המשתתפים משפרים באופן משמעותי את הרגשתם כלפי עצמם
  • משפרים במידה רבה הרגשה כלפי אחרים
  • מפתחים בטחון רב יותר בקשרים החברתיים שלהם
  • משפרים את יכולתם ליצור קשרים חברתיים ולפתח מערכות יחסים קרובות יותר
  • משפרים התנהגות

קבוצות מרכזיות ילדים ומתבגרים:

ילדים ומתבגרים עם קשיים חברתיים

יחסים חברתיים מהווים חלק חשוב ביותר בהתפתחות של ילדים והעדרם מהווה גורם סיכון לבריאותם הנפשית ולהצלחתם הלימודית. תחושת הבדידות פוגעת בדימוי העצמי של הילד, גורמת למצב רוח ירוד ומונעת ממנו תמיכה חברתית, הערכה וחיבה. בסדנה, הילדים חולקים את קשייהם עם חברים ולומדים על עצמם ועל אחרים באווירה אינטימית ותומכת.

ילדים ומתבגרים מחוננים

ילדים מחוננים הם מתנה להורים ולחברה שבה הם חיים. הם מצליחים בלימודים וזוכים להערכה רבה, אך נאלצים לעמוד באתגרים רבים שמביא גיל ההתבגרות, רמת ציפיות גבוהה, יחסים חברתיים מורכבים ותיוג חברתי, שלעתים מכביד. הסדנה מאפשרת למשתתפים להירגע ממתחי היום יום, להכיר את עצמם טוב יותר, להרחיב מעגלים חברתיים, ליצור אינטימיות עם חברים ולחזק כישורי מנהיגות ועבודה בצוות.

ילדים ומתבגרים עם הפרעות קשב והיפראקטיביות

ילדים / מתבגרים עם הפרעות קשב והיפראקטיביות חיים מול אתגרים רבים. הקושי שלהם להתרכז ולשלוט בהתנהגותם מקשה עליהם בלימודים וביחסים בין אישיים. כתוצאה, הם מרגישים כעס, תסכול ודחיה וזקוקים לכישורים חברתיים, לקבלה ולהבנה מצד אחרים ולסיוע בצמצום הפער בין תבונתם והתנהגותם המקשה.

הסדנה מאפשרת למשתתפים: להירגע ממתחי היום יום, לדבר על הקשיים שלהם בחופשיות, להכיר את עצמם טוב יותר, ללמוד מיומנויות חברתיות, להרחיב מעגלים חברתיים ולפתח שליטה עצמית טובה יותר.

ילדים ומתבגרים לאחר משבר

גירושים מהווים חוויה קשה לילדים ולעיתים טראומטית, המשפיעה על התנהלותם הלימודית, החברתית והרגשית. מפגש עם ילדים החווים קשיים דומים מקטינה את תחושת הלחץ, המועקה, רגשי האשם והחריגות. הם לומדים לקבל ולהשלים עם מצבם בזכות הלמידה המשותפת והתמיכה של הקבוצה.

ילדים ומתבגרים לאחים של ילדים חריגים

אחים של ילדים חריגים נושאים מטען כבד על גבם. כמו הוריהם הם חרדים לגורלם של אחיהם, חווים את מצוקותיהם, ולרוב נרתמים לעזור להם. הם חווים רגשות של אכזבה, בושה ואשמה. הם מגבילים את עצמם מבחינה חברתית "כדי שלא יראו" וכדי שלא יפלו קורבן להצקות בשל כך. הם נקרעים בין הנאמנות לאחים החריגים לבין הצורך להשתרר ולפרוח.

לעיתים, בגלל התלות הטיפולית של אח או אחות חריגים במבוגרים במשפחה, הם גם משלמים מחיר כבד של הזנחת הורים. קבוצת ייעוץ המורכבת מעמיתים בני גילם והמתמודדים עם קשיים דומים תהווה עבורם הזדמנות לחלוק קשיים, לתת ולקבל תמיכה רגשית, וללמוד דרכי התמודדות חדשות.

"בקבוצה למדתי שיש עוד ילדים שיש להם אחים חריגים, שזו לא בושה וגם לא אשמתנו. הבנתי שאחותי צריכה את עזרת ההורים יותר ממני ואני כבר לא כועס עליהם כ"כ"

ילדים ומתבגרים עם מחלות כרוניות

ילדים עם מחלות כרוניות נושאים, בנוסף למשימות ההתפתחותיות של בני גילם, קשיים הנובעים מהמחלה. קשיים אלו מכבידים עליהם בהתנהלות היומיומית, ולעיתים מעוררים אצלם בלבול, כעס וחרדה. גם בסביבתם החברתית עולות תהיות, שאלות, מבוכה, ולעיתים התרחקות חברתית ואף דחיה.

קבוצת ייעוץ המורכבת מעמיתים בני גילם המתמודדים עם בעיה רפואית כרונית תורמת לילדים חולים תחושה של שוויוניות. הם מקבלים הזדמנות לדבר על הקשיים באווירה של הבנה ומקבלים תמיכה רגשית וחברתית הנחוצה לבריאותם הנפשית והפיסית. קבוצה היא הזדמנות נדירה עבור ילדים אלו "לגלות את סודם" באווירה בטוחה ולשחרר אנרגיות למשימות ההתפתחותיות האחרות.

"בקבוצה ראיתי שאני לא לבד בספור הזה, שיש מחלות קשות אף יותר, אהבתי את חברי לקבוצה ולמדתי מהם דרכי התמודדות שלא היו לי. אני מאד רוצה להמשיך להיות בקשר עם חברי לקבוצה".