במהלך עבודתה המחקרית, מצאה פרופ' שכטמן כי שיטת הטיפול הקבוצתי מניבה תוצאות מצוינות בפרק זמן קצר יחסית עבור מרבית המשתתפים.

הקמנו את מקום לצמוח לאחר חיפוש רב אחר מיזם בעל משמעות - פרויקט חברתי שיכנס לליבנו, יסחוף אותנו ויגרום לשינוי ושיפור בחייהם של ילדים ומבוגרים כאחד.
לאחר היכרות עם פרופסור ציפורה שכטמן, מומחית בעלת שם עולמי בתחום הייעוץ והטיפול הקבוצתי והיכרות עם השיטת הייעוץ הקבוצתי שפיתחה וחקרה, נוסתה ונבחנה במחקרים רבים בארץ ובעולם, הבנו שהנה "מצאו את אשר אהבה נפשן".
במהלך עבודתה המחקרית והייעוצית עם ילדים, מתבגרים ומבוגרים, מצאה פרופ' שכטמן כי שיטת הטיפול הקבוצתי מניבה תוצאות מצוינות בפרק זמן קצר.
תוצאות המחקרים של פרופסור שכטמן, הן בישראל והן בחו"ל הציגו תוצאות המעידותת על:

  • הקלה בקשיים רגשיים
  • עליה ברמת הביטחון העצמי
  • חיזוק כישורים חברתיים
  • שיפור התנהגות אצל ילדים עם הפרעות קשב והיפראקטיביות
  • הקלה משמעותי על משפחות
  • עזרה יעילה למתבגרים ולמבוגרים שחווים משברים מצביים או מתמשכים.

מקום לצמוח מהווה כתובת לילדים, מתבגרים ומבוגרים, החווים קשיים ומתמודדים עם אתגרים מורכבים הקשורים בהפרעות קשב וריכוז, קשיי הסתגלות לבית הספר, קשיים בהשתלבות חברתית, בדידות חברתית, ילדים מחוננים ומשפחותיהם השואפים לפתח את הכישורים הרגשיים והחברתיים של ילדיהם.
מקום לצמוח כשמו כן הוא: הזדמנות לצמיחה אישית, במסגרת קבוצתית, בהנחיה שלל מטפלים מוסמכים בתחום הייעוץ הקבוצתי, בעלי השכלה אקדמית בתחום הייעוץ והטיפול הקבוצתי והסמכה לטיפול קבוצתי על פי מודל ה"הבעתי-תמיכתי" של פרופ' שכטמן.

אצלנו, במקום לצמוח, ילדים מרגישים אהובים והם לומדים ומתמודדים עם הקשיים שלהם באמצעות החווייה הרגשית האישית.

השתתפות בקבוצה והחוויה הרגשית מפתחים אצל המשתתפים - ילדים ומבוגרים כאחד - הנעה פנימית, שמביאה לצמיחה, למידה והתפתחות.

ראינו, בסיפוק רב, כי שיטת הטיפול הקבוצתי של פרופ' שכטמן מביאה לתוצאות יוצאות מן הכלל ומשפרת את איכות החיים ואת המציאות של ילדים, מתבגרים ומבוגרים כאחד.

כך הקמנו את המרכז לייעוץ קבוצתי- מקום לצמוח

המודל ההבעתי תמיכתי  מתמקד בביטוי אישי ושיתוף באווירה תומכת. מטרותיו הן לצמצם  מתחים ודאגות, לפתח מודעות עצמית, ולשפר את יכולתו של המשתתף להתמודד עם האתגרים ביתר יעילות. הדגש הוא על הבנת הקשיים, בדיקת הרגשות, ושינוי התנהגות, תוך הסתייעות במיומנויות של האזנה פעילה. מנחה הקבוצה  הוא מאזין פעיל, מעביר תחושת דאגה והבנה ובכך יוצר סביבה מכילה בעזרת מערכת יחסים המעניקה ביטחון. דגש רב מושם על תחושת האוניברסליות והתקווה. במקביל- ההתערבות מעודדת למידה מאחרים וסיוע לאחרים.

המחקרים הציגו תוצאות המעידות על הקלה בקשיים רגשיים, עליה ברמת הביטחון העצמי, חיזוק כישורים חברתיים ושיפור התנהגות אצל ילדים עם הפרעות קשב והיפראקטיביות.

"הקבוצה נתנה לי כוחות להגיד את הקשיים, לימדה אותי להתייחס נכון יותר אל הילד, להכיל אותו. היום אני יותר סבלנית, יותר מבינה, חמלה החליפה את רגש הכעס..."